pondělí 18. května 2015 |

Dánsko, 2. den

Zatímco jsme usínali při bubnování dešťových kapek na naše stany, probouzíme se do krásného rána. Je sice chladno, ale modrá obloha dává naději dalšího slunečného dne. Balení provází drobný chaos. Přeci jen ještě nemáme natrénováno. Zítra to bude určitě lepší.
     Po snídani vyrážíme do nedalekého Peenemünde. Nejdříve míříme do přístavu, kde máme v plánu navštívit ruskou diesel-elektrickou ponorku U-461. Dorážíme pár minut před desátou. Expozice otvírá od deseti, tak ani nevadí drobný časový skluz.

Ponorku je možné projít téměř celou. Začíná se přední torpédovou místností,

pokračuje se na velitelský můstek a přes kormidelnu a zadní sklad torpéd se vychází ven.

Prohlídka přijde na 6 EUR, ale určitě stojí za to.
     Pěšky se přesouváme do nedalekého muzea. Zdejší technické muzeum je umístěno v budově bývalé elektrárny a továrny, ve které probíhal německý výzkum prvních raket na světě. Pod vedením Ericha von Brauna zde týmy vědců sestavily nejdříve rakety V1 a posléze V2, které byly později využity pro kosmický výzkum USA i SSSR. Zajímavostí je, že i (doposud) nejsilnější raketa Saturn V používaný v programu Apollo vychází z německé rakety V2.

Jak V1, tak i V2 si zde můžeme prohlédnout. Krom nich je expozice plná artefaktů z druhé světové války, kosmického výzkumu, ale i ukázkou provozu tepelné (parní) elektrárny. Cena vstupného je 7 EUR a motorkáře jistě potěší uzamykatelné boxy na přilby.

Po prohlídce muzea pospícháme směr Rostock. Máme, oproti plánu, téměř hodinové zpoždění. Další zastávku máme naplánovanou v městečku Warnemünde. V tomto letovisku se nachází nádherný maják z konce 19. st. Jeho prohlídku jsme si nemohli nechat ujít. Vyhrazené parkování pro motorky je přímo u promenády, takže to máme pěšky opravdu jen kousek.

Po zaplacení vstupného náš čeká několik desítek schodů a už jsme na horní vyhlídkové plošině. Pohled na pláže a město stojí za tu námahu.

Obdivujeme i majestátnost lodí vplouvajících do Rostockého přístavu.

Čas nás tlačí, a proto se zdržujeme jen krátce. Vracíme se k motorkám a hurá do sedel. Další průjezdní bod naší trasy je lázeňské městečko Bad Doberan. I když jen projíždíme, jsme uchváceni místními, krásně zrekonstruovanými, domy a náměstím. Určitě by to tu chtělo delší zastávku, aby byla možnost projít celé staré město.
     Máme před sebou ještě spoustu kilometrů, takže přidáváme toto místo do seznamu "někdy příště" a pokračujeme na Lübeck, Eutin a Wakendorf. Odtud to máme jen kousek do místa našeho dnešního ubytování nedaleko Laboe.
     I přes to, že jsme jeli část cesty v nepromocích a párkrát jsme zmokli, počasí nám zatím přeje.
     Zítra nás konečně čeká Dánsko.

Dnes jsme ujeli 380 km, při průměrné spotřebě 5,6 l (velkou část cesty po dálnici jsme jeli proti silnému větru).