neděle 9. března 2014 |

V prosinci na otočku do Plzně

     Na sobotu 14. prosince 2013 jsem si naplánoval krátkou - zajížděcí - projížďku za kamarády do Plzně. Ranní pohled z okna ve mně probouzí červíčka pochybností o správnosti rozhodnutí jet na motorce. Mlha a teplota začínající znaménkem mínus. No nic, jak jsme říkali na vodě - desátá rozhodne. S postupujícím dopolednem se tu a tam protlačí nějaký ten slunečný paprsek skrz inverzní mlhu a předpověď na odpoledne hrozí "až" šesti stupni. Do toho jdu.
     Pod kombinézu navlékám termoprádlo v několika vrstvách, dvoje rukavice a kuklu pod helmu. Připadám si jako kosmonaut před výstupem do otevřeného vesmíru. A pohybuji se asi stejně ladně :-(. Majka se jen tiše směje a usedá do vytopeného auta. S blázny prý nejezdí. Ještě zaslechnu něco na téma, že děda Mráz měl sáně a ne motorku, ale to už zaklapávám helmu, zapínám vyhřívání rukojetí na maximum (úžasný vynález) a vyrážím křivoklátskými lesy směrem ke Zbirohu.
     Po cestě bohužel zjišťuji, že se meteorologové ve své předpovědi opět mýlili. Palubní počítač ukazuje teploty od -2 do +2 stupňů. Krásné motorkářské počasí. Musím pochválit kombinézu od PSÍ Hubík, která mě drží v teple a pohodě. Mlha se také nerozplývá, jak bych čekal. Často musím stírat hledí přilby od drobných kapiček. Za Zbirohem chci opět setřít, ale co to. Kapičky zůstávají na místě a prst poskakuje po plexisklu. Asi nám tu něco namrzlo. I okolí vypadá jak při jízdě zimním královstvím. V blízké vesnici zastavuji u autobusové zastávky. Chci tu nádheru vstřebat a pomocí mobilního telefonu i vyfotit. Po sesednutí z motorky mi podjíždějí nohy na zamrzlé louži. Ještě, že jsem nezastavil na ní.
 
Jízda zimním královstvím (-2°C)
     Do Plzně dorážím v pohodě. Sice ještě chvilku u čaje "roztávám", ale vyjma prstů na rukou ani taková zima nebyla. Opět si posunuji teplotní hranice "kdy to ještě na motorce jde" dolů.
 
Není mi zima, to jen tak vypadá :-)

0 komentářů:

Okomentovat