neděle 3. června 2018 |

Sardinie tour: den 3. - konečně na Sardinii

Monotónní zvuk lodního motoru a jemné pohupování nás uspalo raz dva. Když se ráno probouzíme, za oknem kajuty už jsou vidět vzdálené břehy Sardinie. Po chvíli se k nám připojuje lodivod a bezpečně nás zavádí do přístavu v Olbii.
     Pokud jsme včera při naloďování měli pocit chaosu, tak bordel při vyloďování se ani nedá popsat. Vše ve zmatku, posádka divoce gestikuluje a hlasitě křičí. Nakonec se ale dílo podaří a šťǎšťňě opouštíme trajekt. V přístavu znovu zabalíme auto a jdeme hledat místo, kde bychom se nasnídali. Kavárnička v zapadlé uličce kousek od centra vypadá nadějně a my poprvé ochutnáváme místní dobroty. Sendviče i croissanty jsou výborné. A ta káva... Mňam.
     Plánujeme další postup. Na cestu přímo do resortu je stále ještě brzy a tak se vydáváme na malý průzkum severovýchodní části ostrova. Po úzkých silničkách míříme k městečku Porto Rotondo. Hnědá cedule u cesty nás upozorňuje na zajímavé archeologické naleziště. Zastavujeme. Nikam nespěcháme. A tak máme příležitost prohlédnout si pozůstatky systému zavlažování zemědělských ploch z doby starých římanů.

Porto Rotondo se zdá být městem pro horních deset tisíc. Parkujeme na liduprázdném centrálním parkovišti a jdeme se projít k marině. Po cestě potkáváme několik obchůdků. Na nakupování v nich by nám nestačila ani výplata :-). Lodě v přístavišti jsou nádherné. Luxusní jachty, elegantní plachetnice i sportovně vyhlížející katamarány stojí zaparkované jedna vedle druhé. Je vidět, že sezóna ještě nezačala. Nikde nikdo, restaurace zavřené a když jsme se snažili ochutnat tradiční italskou zmrzlinu byla nám nabídnuta Algida... Tak snad příště.

Jedeme se ještě podívat na nedalekou pláž, když nám volají z agentury, že máme připravené ubytování. Podél pobřeží se vydáváme klikatou silničkou a zanedlouho parkujeme v Golfo Aranci, kde si bereme klíče od ubytování a o pár kilometrů dál už parkujeme na místě, kde budeme trávit následující týden. Resort Sherden je nádherný a vypadá to, že tu jsme skoro sami. Jdeme vybalovat, zabydlet se a prostě užívat dovolenou. (y)